TERAPI FOR DIG

ANNE KARINA BUSCH – PSYKOTERAPEUT MPF

Slip perfektionismen – og bliv din egen bedste ven

GRUPPETERAPI FOR KVINDER

Lær at slukke tankerne og tro på dig selv!

Slip perfektionismen og bliv din egen bedste ven er gruppeterapi for kvinder i alle aldre. Forløbet strækker sig over 8 gange, og der er 8 pladser på holdet. Jeg har to hold med opstart i oktober – et tirsdagshold og et torsdagshold. Vi mødes 8 onsdage kl 17-20.30 i mine lyse og indbydende lokaler på Vesterbro. Jeg retter an med drikkevarer og lidt let mad, så du kan fint komme uden at have spist. Den første gang er onsdag d. 12.12.2018

Forløbet er for dig, der er klar til at tage dig selv alvorligt. Dig, der har lyst til at begynde at lytte mere til dig selv og finde ud af, hvad du har lyst til.

Gruppeterapi-forløbet er også for dig, der jævnligt oplever tankemylder og gerne vil have ro i hovedet. Måske ønsker du nogle gange, at du kunne slukke for dine tanker et øjeblik, men har sjældent held til at gøre det, inden du føler dig frustreret. Du savner ofte ro og overskud.

Sidst men ikke mindst er forløbet for dig, der er for hård ved dig selv. Dig, der ikke føler, at du er der, hvor du gerne vil være i livet – og som lidt for ofte kommer til at banke dig selv oveni hovedet med grimme ord.

Oplever du f.eks. nogle gange, at der er en stemme i dit hoved, der siger noget a la:

  • Tag dig nu sammen!
  • ALLE andre har styr på det, hvorfor har du ikke?!
  • Du er slet ikke der i livet, hvor du burde være…
  • Du er for tyk
  • Du er ikke sjov nok / kreativ nok / sød nok /venlig nok
  • Du er ikke god nok
  • Gad vide, hvornår de opdager at du har snydt dem og slet ikke kan finde ud af det?

Perfektionisme er udbredt blandt os kvinder

Det ser jeg oftere og oftere i min praksis. Indimellem kan det være konstruktivt, men for det meste har det desværre den modsatte effekt.

Undersøgelser viser, at hver 4. unge kvinde mistrives i større eller mindre grad. Det er beskæmmende og trist. De viser også, at det er særdeles hårdt for dig at anstrenge dig konstant for at andre skal synes, at du er god, dygtig eller smuk nok.

Hvis du kender til usikkerheden, er der stor sandsynlighed for, at du føler dig alene med den. Det har jeg erfaret i de mange tidligere gruppeterapi forløb, jeg har holdt.

Det skyldes overordnet følgende:

  • Du tænker, at du er alene om at have det svært, mens det kører for alle andre. Derfor kan det være svært at lukke andre ind.
  • Du føler dig forkælet og har en oplevelse af, at dine følelser er forkerte.
  • Du føler, at du burde være glad.
  • Du burde være taknemmelig for dit gode job…  for din kæreste… og din familie.

 Alligevel er der noget inde i dig, der fortæller dig, at noget er galt og at du mangler at finde en overordnet mening med det hele.

Jeg kan ikke understrege det nok: Det er vigtigt, at vi tør være åbne og sårbare over for hinanden. For når vi kun ser, hvad andre deler på de sociale medier eller i overfladiske samtaler, kan det hurtigt føles som om, det går meget bedre for andre, end det gør for dig.

Hvad er det særlige ved gruppeterapi i forhold til individuel terapi?

Gruppeterapi kan noget ganske særligt i forhold til 1:1 sessioner, når det handler om at få bugt med den ødelæggende perfektionisme. I gruppeterapien vil du hurtigt opleve, at andre har de samme udfordringer som dig. Derudover vil du få en lang række emner til din personlige udvikling foræret af de andre deltagere. Det kan være emner, som du måske slet ikke havde forestillet dig, at du skulle arbejde med, men som giver dyb mening. Du kan ikke undgå at blive påvirket af de emner, de andre bringer ind i rummet. Det er en stor styrke for forløbet, fordi du på den måde bliver inspireret til at komme hele vejen rundt om udfordringen og få belyst nogle vinkler, der tidligere har været blinde for dig. Det hele foregår i et rum, hvor det føles mere og mere trygt for hver gang at dele dine inderste tanker og følelser.

Når forløbet er ovre har du:

  • En langt bedre forståelse for dig selv
  • Modet til at sige til og fra, og til at være dig
  • Lært at sige pyt – og mene det!
  • Et stærkt netværk af ligesindede kvinder, der fortsat kan støtte dig
  • Mere overskud og glæde i hverdagen
  • Meget mindre tankemylder.

Du er i helt trygge hænder

Det vigtigste du skal vide om mig er, at jeg holder disse gruppeforløb, fordi jeg ikke kan lade være, og fordi jeg gang på gang ser, hvor stor en forskel forløbet gør for dem, der deltager. Jeg har 6 års erfaring med gruppeforløb, som jeg har holdt 4-5 stykker af om året siden 2012.

Jeg har fingeren på pulsen. Det betyder bl.a., at jeg hele tiden videreuddanner mig og at jeg ofte benytter mig af både terapi og supervision. Det er altafgørende for mig, at du føler dig set, hørt og rummet, hver gang vi to møder hinanden.

Gruppeterapi aftenerne foregår sådan:

Vi mødes i mine lokaler på Vesterbro. Her står der lidt spiseligt klar – som regel i form af brød, lidt pålæg, grønt, frugt og chokolade og så selvfølgelig kaffe, te og vand. Hver gang lægger vi ud med en ny guidet meditation, inden vi dykker ned i aftenens samtaler. Helt lavpraktisk sidder vi i en rundkreds, så vi alle sammen kan se hinanden i øjnene – og så skiftes I ellers til at byde ind med, hvad der rører sig i jer hver især. Her har du mulighed for at dele dine tanker og følelser. Det kan være emner, der optager dig for tiden, tanker du har gjort dig siden sidste møde eller andet, du har lyst til at dele med gruppen. Du har også mulighed for at udtrykke dine ønsker for dagen, f.eks. et særligt emne eller en øvelse. 

I nogle sessioner vælger vi at fordybe os i særlige temaer. Det kan eksempelvis være indadvendthed, indre dialog, hvordan man bliver bedre til at sætte grænser, eller hvordan man giver udtryk for sine ønsker. Nogle gange arbejder vi sammen i hele gruppen, andre gange to og to.

Ja tak, jeg vil gerne slippe perfektionismen og være min egen bedste ven

Opstart onsdag d. 12.12.18 kl 17-20.30

Sæt X i kalenderen:

Onsdag d.  12. december

Onsdag d.    9. januar

Onsdag d.   30. januar

Onsdag d.   20. februar

Onsdag d.   13. marts

Onsdag d.     3. april

Onsdag d.   24. april

Den sidste gang taler vi om. Måske det skal være med overnatning i Rågeleje, hvis stemningen er til det.

Alle dage mødes vi fra 17.00 – 20.30

Bonus

Alle der tilmelder sig gruppeforløbet,(og som ikke kender mig i forvejen)Slip perfektionismen og bliv din egen bedste ven, får en gratis 1:1 introsession med mig på 60 minutter på min klinik. Sessionen har til formål, at vi to lærer hinanden lidt bedre at kende, og du ser det lokale, vi skal være i. Introsessionen skal være afholdt inden vi begynder gruppeforløbet.

Hvordan tilmelder jeg mig?

Du tilmelder dig ved at sende mig en mail på mail@terapifordig.dk. Du kan også trykke på den grønne “book en tid” knap oppe i højre side. Den fører dig til min kontaktformular, hvor du kan skrive en mail til mig. Når du har gjort det, får du en velkomstmail tilbage, så du har alle informationer samlet ét sted.

Sidste frist for tilmelding er fredag d 30. november kl 12.00 via mail – eller når holdet er fyldt. Der er 8 pladser i gruppen, og 6 af dem er allerede booket.

Pris

Når du bestiller din plads i gruppen, binder du dig til hele forløbet på de 8 gange. Forløbet koster 600 kr. pr. gang og du betaler, når du møder op. Du kan også vælge at betale det fulde beløb med det samme – og få 500 kr. i rabat! Hvis du ønsker at gøre det, skal du blot skrive det, når du melder dig til.

Tilfredshedsgaranti

Når du melder dig til forløbet, er det med en tilfredshedsgaranti. Den tør jeg stille, fordi jeg ikke har haft en eneste utilfreds klient i de 6 år, jeg har arbejdet med grupper. Tilfredshedsgarantien betyder, at du kan deltage risikofrit i forløbet og få dine penge retur, hvis du ikke er tilfreds efterfølgende. Tilfredshedsgarantien gælder dog kun, når du har deltaget i samtlige 8 sessioner – OG været aktiv samt lavet de anbefalede hjemmeopgaver mellem sessionerne.

Ja tak, jeg vil gerne med på holdet >>

En tidligere gruppedeltager siger om forløbet:

“Jeg har opdaget mønstre hos mig selv og andre, som jeg ikke var bevidst om. Har lært og forstået, hvor de kommer fra og på den måde, er det lykkedes mig mere og mere at bryde med de uhensigtsmæssige mønstre og også få en forståelse for mine egne mønstre. Jeg er blevet mere overbærende med mig selv”.

“Anonym ung kvinde”

Stadig i tvivl, om forløbet er for dig?

Lad os snakke om det. Du er mere end velkommen til at sende mig en SMS på 51515511. Så finder vi et tidspunkt, hvor jeg kan ringe til dig og få en ærlig snak om, hvorvidt forløbet passer til dig eller ej. Hvis det ikke skulle være tilfældet, kan jeg anbefale dig andre muligheder – både hos mig selv eller hos en terapeut med et andet speciale.

Hvad lærer du?

På forløbet lærer du at rumme dig selv, som du er. Du lærer at lytte til dig selv, tage ansvar for dine følelser og at sætte dig selv i centrum på en måde, der styrker dine nære relationer. Når du kan det, vil du opleve, at du langsomt men sikkert begynder at hvile mere i dig selv og være mere tolerant og kærlig over for dig selv.

Mine tidligere klienter i gruppeforløb fortæller mig ofte, hvor lettede de føler sig efter den første session. “Så kan jeg bedre forstå, at jeg har det sådan”, siger de og smiler, mens deres skuldre, helt ubevist, falder 5 centimeter.

Det er klart, at tanke- og handlemønstre, du har bygget op over mange år, tager tid at ændre. Det er præcis derfor, forløbet varer 8 uger. Vedvarende ændringer i dine mønstre sker ikke fra den ene dag til den anden, men gennem øvelser i nærvær og skærpet bevidsthed, lærer du langsomt, men sikkert, at lytte til dig selv og bryde dine uhensigtsmæssige vaner.

Helt konkret får du:

– 21 timers gruppeterapi fordelt på 8 gange

– Konkrete mindfulnessøvelser du kan bruge resten af livet

– værktøjer til, hvad du kan gøre, når du bliver opmærksom på dine uhensigtsmæssige mønstre

– Et fortroligt rum, hvor du føler dig forstået

– En erfaren terapeut solid erfaring 

– Adgang til en lukket Facebook-gruppe med masser af støtte og sparring

– Let forplejning

– Mulighed for at slutte forløbet med en sommerhustur, hvis der er stemning for det i gruppen

Ofte stillede spørgsmål:

Jeg er mand, kan jeg være med?

Nej, desværre. Dette forløb er kun henvendt til kvinder. Til gengæld er du velkommen til at kontakte mig for at høre mere om et personligt 1:1 forløb eller et af de andre gruppeforløb, der henvender sig til både kvinder og mænd.

Hvad sker der, hvis jeg bliver forhindret i at møde op?

Når du tilmelder dig, binder du dig til de 8 gange. Det betyder, at du skal betale for alle gangene – også selvom du melder afbud. Den eneste undtagelse for at stoppe forløbet/melde afbud til en af sessionerne er, hvis du kan fremvise en gyldig lægeerklæring.

Kræver det særlige forudsætninger at deltage?

Nej, på ingen måde. Det eneste der er vigtigt er, at du møder op med et åbent sind og er klar til at arbejde med dig selv.

Er det bedst, hvis jeg tidligere har været i et 1:1 forløb hos dig eller en anden terapeut?

Nej, du behøver hverken at vide noget om terapiforløb på forhånd eller at have været i et 1:1 forløb. Din positive indstilling og åbenhed er det eneste, der tæller.

Jeg er ret genert, kan jeg være med alligevel?

Hvis du synes, det er svært at åbne op over for mennesker, du ikke kender, er du ikke alene. Det er vigtigt at huske, at I alle er i samme båd under forløbet, og det er min erfaring, at genertheden hurtigt afløses af nysgerrighed og åbenhed pga. de trygge rammer og særdeles positive stemning, der er i gruppen. Derfor: Hvis du synes, det virker grænseoverskridende, er der alt mulig god grund til at deltage – jeg er sikker på, at du bliver meget positivt overrasket – både over dig selv og de andre på holdet. Når det er sagt, skal du selvfølgelig tage tingene i dit helt eget tempo. Du bliver aldrig presset til at dele noget, du ikke har lyst til.

Tag kontakt allerede i dag

Klienterne skriver

“Jeg har gået i gruppeterapi hos Anne Karina over flere sæsoner. Og jeg er bare blevet så glad for det. Det er skønt at være i et kvindefællesskab, hvor jeg kan være mig selv på den fede måde;) Jeg behøver ikke at lade som om, jeg er en anden end den jeg er. Jeg er blevet smadder god til at stå ved mig selv. I starten var der ting, jeg simpelthen ikke kunne tale højt om. Ting om min familie jeg var så flov over. Og jeg var sikker på, at de andre ville dømme mig ude, hvis jeg var ærlig. I dag sidder jeg med oprejst pande og står ved mig selv og min familie – tak!”

Kvinde sidst i 20`erne